01 června 2010

Komentář Kena Vekslera - 01.06

Dobré ráno,

Vzhledem k tomu, že se včera ve Velké Británii ani ve Spojených státech neobchodovalo, proběhl včerejšek dle očekávání nudně a ani já jsem i přes to, že jsem měl volno, o moc nepřišel.
Přes noc k nám přicházely smíšené signály z mé domoviny (Austrálie) – data týkající se maloobchodních prodejů o něco překonala očekávání, ovšem RBA ponechala sazby beze změny a průvodní prohlášení naznačuje, že beze změny zůstanou také pro několik příštích zasedání. Asijské indexy přes noc poněkud oslabily, přičemž šanghajský index uzavíral s poklesem o 1 % (což pro tento index není příliš), ovšem vzhledem k absenci amerického obchodování se trhy většinou pohybovaly pouze horizontálně.

Jediným zajímavým údajem, jehož zveřejnění během dneška očekáváme, bude rozhodnutí BoC o úrokových sazbách, které většina účastníků trhu ocenila nárůstem o 25 bazických bodů. Pokud skutečné rozhodnutí BoC toto očekávání nenaplní, trh to přijme se zklamáním a v takovém případě můžeme očekávat agresivní výprodej CAD. Jinak na pořadu dne nic příliš vzrušujícího skutečně není.

Pokud jde hlavní měnové páry, zde je odhad dalšího vývoje dost obtížný, protože pro dnešek i v krátkodobém výhledu celkově očekávám posilování GBPUSD, které by mělo trvat až do zveřejnění rozpočtu ohlášeného na 22. června. Pro následující týden proto celkově cíluji na hladinu 1,4730. Uvědomuji si, že to jde proti mému celkově medvědímu postoji, ovšem působení ceny nepřehádáte a tento pohyb směrem vzhůru mohou v následujících týdnech oslabit pouze velmi nepříznivá data a konsolidace nedávných ztrát.Přes den očekávám, že se tento pár bude pohybovat kolem úrovně 1,4410 a stop-lossy (rozhodnete-li se pro dlouhé pozice) by se měly umístit na dolní mez 1,4375 a horní kolem 1,4530.

Zajímavý obchod bude představovat USDCAD a s ohledem na riziko výše uvedené události se domnívám, že se tento pár dostane na úroveň 1,0530, ale po oznámení bude pravděpodobně následovat výprodej a pokles na 1,0380/1,0430, samozřejmě za předpokladu, že dojde ke změně sazeb.

EURUSD momentálně už od rána klesá a já očekávám, že se dnes ráno dostane pod 1,2174 – stop-lossy jsou nastaveny někde kolem 1,02160/65 a některé nákupní příkazy kolem 1,2140. Celkově tento pár klesá a já bych doporučoval podívat se ještě jednou na můj článek „Jak chytit nůž v letu“, kde jsou vysvětleny úrovně pro optimální vstup…

USDJPY se pohybuje horizontálně, ale podle mě by tento pár měl klesat, jak jsem to popisoval minulý týden – dnes odpoledne by se měl vrátit do nedávného rozpětí. Během dne čekám prolomení supportu na úrovni 90,80 a pomalý a složitý návrat k hladině 90,30. Pánové, zde je králem riziková averze.

AUDUSD podle mého názoru odpovídá své tržní hodnotě, a tak na rozdíl od předchozích týdnů přestávám být medvěd. Ti z vás, kdo četl můj komentář v pátek před asi čtrnácti dny, mají určitě důvod se ušklíbnout, protože jsem doporučoval agresivně nakupovat kolem minim na úrovni 0,8080/0,8130 a ustavičně omezovat dlouhé pozice kolem aktuálních hladin.

Dnes doporučuji být opatrný, protože nemám pocit, že dnes ráno tomu trhu zcela rozumím, proto si raději také dávejte pozor.

S pozdravem,

Ken Veksler.

0 komentářů: