26 května 2010

Komentář Kena Vekslera - 26.05

Dobré ráno,

‚Squeeze‘ u akcií i EURUSD, který nastal včera v noci, měl málo opravdových důvodů. Ale ať už ty důvody byly jakékoli, a za minutu se k nim dostanu, stačily k tomu, aby jeden z našich obchodníků svým chováním s nadšením předvedl celkovou náladu na trhu: „No ne, jen se podívejte, akcie rostou, EURUSD roste, tamto a tamto roste… NE, neroste…“ Ale tento druh sentimentu je přesným odrazem toho, jak trh vnímá realitu už 14 dní, ve skutečnosti se však jedná o vybírání zisků a uzavírání krátkých pozic za účelem otevírání nových.

A teď k tomu, co tento pohyb vyvolalo… Ano, jak jste již pochopili, mohou za to pohrůžky Fedu a našeho Bena na konferenci BOJ… Nic konkrétního z toho nebylo, jen to vypadá, že se Fed chystá udržovat sazby nízko ještě dlouho… Mám pocit, že už jsem to kdesi slyšel… Asi tak 20krát… Bernanke také řekl, že nedávno znovuotevřené swapové linky v USD nebudou k dispozici věčně a že se jedná pouze o dočasné opatření. Pro mě je to celkem jedno, tento trh se řídí šeptandou a dezinterpretacemi.

V průběhu dnešního dne bude uveřejněno jen málo skutečných makroekonomických dat, vlastně to budou jen údaje z USA o zboží dlouhodobé spotřeby a o nové bytové výstavbě.
Pokud jde o některé hlavní měnové páry, můj názor (i když nudný) zůstává z velké části stejný jako u komentářů z minulého týdne, což je převážně dáno tím, že obchodovací rozpětí zůstávají relativně zdrženlivá.

Pojďme se ale podívat na dnešní vývoj následujících párů:

GBPUSD: Mám nutkavé podezření, že tento pár by se mohl dostat hned po ránu o něco výše. Myslím si, že úroveň 1,4470 bude prolomena nebo alespoň testována. A to směrem dolů a zdá se, že k tomu již došlo – prolomení 1,4410 otevírá 1,4315.

EURUSD: 1,2340 dnes zůstává počáteční klíčovou úrovní pro jakýkoli další vzestup, ale já jako vždy dávám přednost pohybu dolů na úroveň 1,2230.

USDJPY: Rozpětí je mezi horní hodnotou 90,50/60 a 89,70 směrem dolů.

0 komentářů: